Robogó alkatrész, gyári és tuning motor alkatrészek!

      

 


Üdvözlöm Weblapunkon!
Elérhetőség: Telefon: +36 20 383 39 71
E-mail: info@glmotor.hu

Vásárlók
könyve
Cég történet Kapcsolat Garanciális feltételek Megrendelés Fizetés Szállítás

Karbantartási munkák, tévhitek!

Ez a rész azoknak készült, akik többet szeretnének, foglalkozni motorukkal!
Ebben a leírásban, segítséget szeretnénk nyújtani, hogy az esetleges hibákat,hamarabb észrevegye a tulajdonos,de
nem helyettesíti a szakszervizt!
Felelőséget nem vállalunk az otthon elvégzett javításokért, mindenki saját felelősségre!

Általános karbantartás, elsősorban tévhitek eloszlatására, csak gyári nem tuningolt motorok esetén:
Olajcsere
Gyertyacsere
Légszűrő csere

Kezdeném egy két tévhit eloszlatásával!

Sokan úgy gondolják, hogy csak a négyütemű motorban kell, olajt cserélni.
Ezzel szemben, minden olajat ami egy járműben van, bizonyos üzemóra elteltével, le kell cserélni.
Az olajunk elöregszik, elveszíti viszkozitását és kopásból eredő fémport tartalmaz!
Ezért a listánkra vegyük fel: motorolaj,váltóolaj,hajtóműolaj,teleszkópolaj,fékfolyadék,légszűrőolaj

Mindig a gyártó által előírt olajat használjuk!
Tévhit, hogy gyári állapotú kétütemű motorunkat, drágább verseny olajjal, jobban megvédjük a kopástól!
A tuningolt motor, nagyobb fordulaton forog, nagyobb a hőmérséklete, ezért a verseny olaj abba való!
Ha motorunkat nem mindenféle talált olajjal töltjük fel, kiváló minőségű olajak vannak a piacon amivel megvédhetjük az idő előtti kopástól vagy besüléstől!

Négyütemű motoroknál, érdemes az olajszűrőt minden olajcserénél kicserélni, jelentéktelen összeg!

Gyújtógyertya

Sokan nem fordítanak elég figyelmet a gyújtógyertyára, pedig létfontosságú és sokba kerülhet a nem megfelelő gyertya! Tönkre tehetjük a motort az elektromos rendszert vagy csak a haza szállítással, okozunk nagyobb költséget magunknak!

Mindig a gyárilag előirt gyertyát használjuk!
Gyertyát akkor cserélünk, ha elérte a gyárilag megadott üzemórát vagy évszakváltás miatt, de akkor is csak a hőértéken változtatunk!

Frissen vásárolt motorunk nem biztos, hogy megfelelő gyertyával van ellátva (nézzünk utána)!
Ha egy rövid menetes helyére, hosszú menetest teszünk,
nagy károkat tud okozni, ezzel a legtöbb ember tisztában van. Azzal viszont nincsenek tisztában, ha más tulajdonságú gyertyát használnak mint a megadott, tönkre tehetik a gyújtáselektronikát (CDI-t)! Nem véletlenül van a piacon, ennyi féle gyertya!
Az elektromos rendszernek, oda-vissza van hatással!
Ez vonatkozik az akkumulátorra is!

A gyertyacserét felhasználhatjuk a motor, égésterében lezajló folyamatok ellenőrzésére!
Szemrevételezzük az elektródákat, ha barna, vörös vagy szürke azt jelzi a motor jó állapotú a gyertya megfelelő minőségű! Száraz, fekete, kormos lerakódás, többek között eltömődött levegőszűrőre utal!

Levegőszűrő

Nem csak szűri a levegőt, hanem mérete formája, szabályozza annak mennyiségét!
Szerepe nagyon fontos, mivel a környezetből származó port és szennyeződést, nem engedi a motorba ezzel élettartalmát növeli! Az eltömődött légszűrő, többletfogyasztást és teljesítményvesztést okoz!
Papírszűrőt egyszer kifújhatjuk levegővel, de a por eltömíti a kis pórusokat, inkább cseréljük a fogyasztáson visszajön!
Szivacs szűrőt cserénél, szűrőolajjal kell befújni, mert a szivacs csak az olaj tartására van! Valójában az olaj szűri ki a levegő szennyeződéseit!

Remélem segítségére voltam!

 

Vissza

 

   


Az oldal tartalma szerzői jogvédelem alatt áll, a GLmotor tulajdona. Engedély nélküli másolása, jogi következményeket von maga után!
Minden jog fenntartva!